Välkommen till Parkering Göteborgs kundforum!
Här hittar du aktuella och vanliga frågor om din parkering. Du kan också ställa egna frågor till oss.
Om du önskar kontakta oss på annat sätt är du välkommen att chatta med kundservice, ringa 031-7743700 eller skicka ett mejl till kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Vid akut felanmälan ber vi dig ringa till oss på 031-7743700.
Parkering Göteborg - en del av Göteborgs Stad
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en hållbar och tillgänglig stad för göteborgare och besökare till staden genom att ligga i framkant med utveckling av parkeringslösningar. Vi förvaltar parkeringsplatser, äger parkeringshus och erbjuder smarta, trygga, säkra och bekväma lösningar för både privat- och företagskunder.
Parkering Göteborg är varumärket som möter den parkerande kunden och vår målsättning är att skapa parkeringslösningar som hjälper kunderna att hitta flytet i sin vardag.
På Packhuskajen får endast fordon som är klassade som personbil parkera, vissa husbilar är klassade som lättlastbil och andra som personbil klass 2.Så beroende på vad din husbil är registrerad som får du parkera där eller inte.
Om din husbil är registrerad som personbil klass 2 får du parkera där så länga husbilens alla däck ryms inom en ruta. Om fordonets överhäng upptar även en andra parkeringsruta ska biljett lösas även för den andra rutan. Då man inte kan lösa två biljetter för samma registreringsnummer på ett område via appen, behöver du betala biljetterna i en betalautomat.
Här kan du läsa om andra parkeringsalternativ för dig med husbil och vad du behöver tänka på.
Ha en fin dag!