Välkommen till Parkering Göteborgs kundforum!
Här hittar du aktuella och vanliga frågor om din parkering. Du kan också ställa egna frågor till oss.
Om du önskar kontakta oss på annat sätt är du välkommen att chatta med kundservice, ringa 031-7743700 eller skicka ett mejl till kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Vid akut felanmälan ber vi dig ringa till oss på 031-7743700.
Parkering Göteborg - en del av Göteborgs Stad
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en hållbar och tillgänglig stad för göteborgare och besökare till staden genom att ligga i framkant med utveckling av parkeringslösningar. Vi förvaltar parkeringsplatser, äger parkeringshus och erbjuder smarta, trygga, säkra och bekväma lösningar för både privat- och företagskunder.
Parkering Göteborg är varumärket som möter den parkerande kunden och vår målsättning är att skapa parkeringslösningar som hjälper kunderna att hitta flytet i sin vardag.
Om man vill parkera en bil+släp och därmed tar upp två parkeringsrutor, behöver man lösa två avgiftsbiljetter. Just i P-hus Tomtegatan tillåter inte planlösningen att ställa bil+ släp sammankopplat då det inte finns parkeringsrutor som är placerade på ett sådant sätt. Om ni vill parkera i närheten kan jag istället rekommendera Fabriksgatan 38-42 som är en utomhusparkering precis utanför P-hus Tomtegatan där man kan parkera över två rutor och lösa två biljetter.
Önskar dig en fin dag!
Tack för ditt mejl
På Hinshomskilen är det enbart tillåtet att parkera med personbil klass 1, så där får du ej parkera med släpkärra
Önskar dig en fortsatt fin dag