Välkommen till Parkering Göteborgs kundforum!
Här hittar du aktuella och vanliga frågor om din parkering. Du kan också ställa egna frågor till oss.
Om du önskar kontakta oss på annat sätt är du välkommen att ringa kundservice 031-7743700 eller skicka ett mejl till kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Vid akut felanmälan ber vi dig ringa till oss på 031-7743700.
Parkering Göteborg - en del av Göteborgs Stad
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en hållbar och tillgänglig stad för göteborgare och besökare till staden genom att ligga i framkant med utveckling av parkeringslösningar. Vi förvaltar parkeringsplatser, äger parkeringshus och erbjuder smarta, trygga, säkra och bekväma lösningar för både privat- och företagskunder.
Parkering Göteborg är varumärket som möter den parkerande kunden och vår målsättning är att skapa parkeringslösningar som hjälper kunderna att hitta flytet i sin vardag.
För att kunna ansöka om parkeringstillstånd behöver du skapa ett konto, om du inte redan har appen Parkering Göteborg. I så fall loggar du in med samma inloggningsuppgifter på vår hemsida som du har till ditt konto på appen och aktiverar ”Hyra Parkering”.
Efter det kan du ansöka om ett parkeringstillstånd via vår karta "Hitta Parkering", på kartan behöver du välja "parkeringstillstånd/förhyrd plats" och sedan ser du på kartan vad som finns ledigt.
Om det inte finns något ledigt just nu kan du ställa dig i kö och så snart det är din tur i kön får du ett mejl med ett erbjudande i. Då loggar du in på ”Mina Sidor” igen och tackar ja till tillståndet.
Efter det kommer du att kunna se ditt parkeringstillstånd och startdatum i appen. Här väljer du även vilket registreringsnummer tillståndet ska kopplas till. Om du vill byta bil gör du det enkelt i appen.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Om det finns lediga tillstånd/förhyrd plats omgående erbjuder vi enbart avtal med omgående start. Man kan därför inte välja ett senare startdatum.
Önskar dig en fin dag!
Tack för ditt mejl!
För att kunna ansöka om parkeringstillstånd behöver du skapa ett konto, om du inte redan har appen Parkering Göteborg. I så fall loggar du in med samma inloggningsuppgifter på vår hemsida som du har till ditt konto på appen och aktiverar ”Hyra Parkering”.
Efter det kan du ansöka om ett parkeringstillstånd via vår karta "Hitta Parkering", på kartan behöver du välja "parkeringstillstånd/förhyrd plats" och sedan ser du på kartan vad som finns ledigt.
Om det inte finns något ledigt just nu kan du ställa dig i kö och så snart det är din tur i kön får du ett mejl med ett erbjudande i. Då loggar du in på ”Mina Sidor” igen och tackar ja till tillståndet.
Om det finns lediga tillstånd/förhyrd plats omgående erbjuder vi enbart avtal med omgående start. Man kan därför inte välja ett senare startdatum.
Efter det kommer du att kunna se ditt parkeringstillstånd och startdatum i appen. Här väljer du även vilket registreringsnummer tillståndet ska kopplas till. Om du vill byta bil gör du det enkelt i appen.
Önskar dig en fortsatt fin dag