Till senaste kommentaren

Varför får jag felmeddelande då jag ska aktivera hyra parkering?

Jag försöker aktivera hyra parkering men när jag skriver in mitt person nr så säger den att person nr redan tillhör en annan användare.

Kommentarer

  • Hej Jonas!

    Utan att ha ditt personnummer och kunna undersöka saken vidare, misstänker jag att det kan vara så att du har ett konto på en annan mailadress än den du har angivit här - och på det kontot finns ditt personnummer inlagt. Om du kan återkomma med ditt personnummer så kan jag kika vidare på detta och återkomma till dig med ett utförligare svar.

    Önskar dig en fin dag så länge!
  • Hej, nu har jag försökt upprepade gånger och under lång tid att få igång P-appen.
    Jag får besked att appen inte har kontakt med mitt Bank-ID.
    Jag har läst in ny app, jag har skapat nytt konto - ja, överhuvudtaget provat allt och även haft hjälp av andra. Alla andra P-appar fungerar för mig.
    Vad är detta????
  • Hej Helena,

    Jag kan dessvärre inte felsöka utan ditt personnummer.
    Återkom gärna via mejl eller telefon med dina uppgifter så kan jag hjälpa dig vidare.
    Det kan vara så att om du tidigare haft ett konto hos oss så ligger ditt personnummer kopplat till detta.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Jordana Kundtjänstrepresentant
  • Hej Jordana, mitt personnummer är 470518-5041
  • Hej Helena,

    Ditt personnummer är inte använt sedan tidigare på något konto hos oss.
    Vill du att jag hjälper dig att koppla det till din mejladress helenalarsson47@hotmail.com ?
    Återkom gärna.

    Hälsningar

    Jordana Kundtjänstrepresentant
  • Oj då! Konstigt - så mycket som jag har försökt använda appen!
    Men jag vill gärna att du hjälper mig att komma igång!
  • Nu har jag sammankopplat ditt mejladress med ditt personnummer i ett och samma konto. Du kan med lösenordet du valt logga in på helenalarsson47@hotmail.com.
    Funkar det inte med ditt lösenord så jag du välja glömt lösenord och återställa det via en länk som skickas till dig.

    Önskar dig en fin dag!
    Jordana Kundtjänstrepresentant
  • Hej Jordana och tack för hjälpen sist!
    Trodde nu att det ska fungera, men jag är tillbaka på ruta ett!
    När jag ska betala vill systemet ha bankkortsnummer, det har jag ju lagt in många gånger tidigare - men ok, jag knappar in detta,  så får jag återigen meddelande om att systemet inte kan koppla bankkontot till min betalapp!
    Jag vet inte hur många gånger jag har gjort samma försök, men lyckas aldrig!
    (Sådant gör man ju i många andra appar också och det fungerar, men aldrig just till Parkeringsbolaget!)
  • Hej Helena,

    Jag förstår att fåtal utav våra kunder har stött på problem vid registrering av nytt betalkort.

    Jag skickar med en länk här som kan hjälpa till vid felsökning av problemet.

    Varför fungerar det ej att byta betalkort i appen? - Parkering Göteborg - Göteborgs Stads Parkering (parkeringgoteborg.se)

    Följ gärna "checklistan" och hoppas det löser sig för dig.

    Önskar dig en fortsatt fin sommar!
    Jordana Kundtjänstrepresentant

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.