Elladdning natt

Hej!

Jag har precis skaffat det digitala parkeringstillståndet "Elladdning natt" i hopp om att kunna parkera på de fyra laddplatser ni nyligen ombildat från boendeparkering natt till betalparkering på Vegagatan. Men Vegagatans laddplatser är inte med i områdena som tas upp i villkoren. Har ni avsikt att uppdatera dessa villkor/områden där "Elladdning natt" gäller?

Allt gott!
// Malin Unger
0704-228582

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Tack för din fråga.
    Parkeringsplatserna på Vegagatan tillhör gatumark hos Stadsmiljöförvaltningen inom Göteborgs Stad, så det är dem som ansvarar för vad som sker på ytan. Vi på Göteborgs Stads Parkering AB utfärdar endast tillstånd som gäller på tomtmark, så tillståndet Elladdning Natt gäller inte på någon gatumark i hela staden. Vegagatan kommer därför inte att kunna läggas till i tillståndet, då vi inte utfärdar parkeringstillstånd som är giltiga på gatumark.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Sandra
  • Hej!
    Varför är inte P-hus Olskroken inkluderat i elladdning natt? 😀
    Linn
  • Hej Linn,

    Jag har frågat vidare inom bolaget gällande P-hus Olskroken och tillståndet Elladdning Natt, jag återkommer till dig så fort jag fått svar!

    Önskar dig en fin dag så länge!
    Sandra
  • Hej igen Linn,

    P-huset är nu tillagt i tillståndet Elladdning Natt så tillståndet är alltså giltigt i P-hus Olskroken också!

    Återkom gärna om du har fler frågor.
    Önskar dig en fin dag!
    Sandra
  • Hej hur lägger man till ytterligare en användare på tillstånd för elbilladdning natt?
    Robert
  • Hej Robert,

    Om du har ett parkeringstillstånd som privatperson så kan du inte lägga till en annan person på samma tillstånd. Den andra personen behöver ett eget parkeringstillstånd om de ska ladda enligt Elladdning Natt.

    Önskar dig en fin dag!
    Sandra
  • Hvor kan jeg parkere bobilen?

    Tracey
  • Hej Tracey,

    Tillsammans med tillståndet får man en giltighetsbilaga som visar alla parkeringsplatser där man får parkera med tillståndet Elladdning Natt. Giltighetsbilagan finner du också på tillståndet innan du gör en ansökan, exempelvis här.

    Önskar dig en fin dag!
    Sandra
  • Hej!
    Varför står det att alla laddplatser är upptagna i appen vid nobelgrillen i lunden fast ingen är upptagen? Behöver verkligen ladda bilen men det går ju inte utan er app. Fungerar dem inte?
    Ebba
  • Hej Ebba,

    Under gårdagen upplevde vi tekniska problem med våra laddare som gjorde att dom kunde visas som upptagna trots att dom inte var det. Vi arbetar hårt med att komma fram till en lösning på detta så snart som möjligt. Om du skulle fortsätta uppleva problem under dagen kan du ringa till oss på numret 031-774 37 00 så ska vi se om vi kan hjälpa dig komma förbi problemet på egen hand.
    Zacharias
  • Upplever det väldigt frustrerande att inte kunna ladda bilen när jag vill pga driftstörningarna, varför går ni inte ut med information om det?
    Aram
  • Hej Aram,

    Innan vi hade fått en idé om omfattningen av problemet valde vi att inte gå ut med ett brett meddelande om driftstörningen. Nu har vi dock fått en mycket bättre idé om hur det ligger till och vi har därmed gått ut med information om störningen i våra sociala medier.

    Vi beklagar för besväret och hoppas på att komma igång så snart som möjligt igen.
    Zacharias
  • Med hänvisning till ditt svar till Aram ovan. Borde ni verkligen gått ut med ett meddelande när ni har driftproblem ! Har försökt ladda min bil i tre kvällar/nätter på Focus nu o får samma svar ” laddaren upptagen!”
    Som tur är har jag en hybrid, men flera norrmän med elbilar
    har fått åka därifrån!
    Verklig dålig info!

    Per-Olof
    Per-Olof Lundgren
  • Hej Per-Olof,

    Absolut, jag förstår hur du menar. Vår ambition är alltid att gå ut med information om det finns ett problem som påverkar dig som kund. Så snart vi fick bekräftat av leverantören att det var en driftstörning och inte en isolerad händelse gick vi ut med informationen i våra sociala medier.

     Önskar dig en trevlig helg!
    Zacharias
  • Hej
    Sociala medier är en ganska tveksam kanal att använda…. Hur når ni ut till användarna då? Bygg in det i appen för att nå brukarna? Det har varit återkommande problem med laddstolparna ett tag nu. Ytterst frustrerande. Dyr (5kr per kWh) och dålig lösning är lätt att konstatera. Mvh Per


    Per
  • Hej Per,

    Beroende på vad för information som vi vill nå ut med så använder vi oss utav olika kommunikationskanaler. Om det till exempel gäller en driftstörning så är sociala medier väldigt tacksamma för att använda för att snabbt och enkelt nå ut till många kunder. Skulle problemet gälla någonting som berör dig individuellt brukar vi föredra kontakt över mail eller telefon.

    Återigen så beklagar vi besväret och hoppas på att komma igång så snart som möjligt.
    Zacharias

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.