Verifiering

Försöker registrera mitt bankkort med ny giltighetstid men får varje gång meddelande att det inte verifieras. Registrerar via appen. Vad är felet?
Harriet Åstedt

Kommentarer

  • Hej Harriet!

    Tack för ditt meddelande!

    Du behöver ha den senaste versionen av appen för att kunna lägga till betalkort. Du kan se om det finns en uppdatering av appen för dig om du går in där du hämtar appar i din telefon och tar fram vår app Parkering Göteborg.

    Kontrollera sedan att ditt kort du vill lägga in är aktiverat, det behöver aktiveras om det är helt nytt innan du kan använda det. Kortet behöver också vara öppet för internetköp för att du ska kunna registrera det i appen, det ställer du in under kortets inställningar hos din bank.

    Vi godkänner VISA, Mastercard och American Express.

    För att lägga till kortet i appen, gör såhär:

    Tryck på Inställningar, sedan på Betalmedel och på Nytt betalkort. Följ därefter instruktionerna i appen.

    Efter det gör du följande för att se dina obetalda parkeringar och betalar dem:
    1. Under fliken Biljetter hittar du de parkeringar som är obetalda.
    2. Tryck på det gula fältet för att se dina obetalda parkeringar  
    3. Markera parkeringen för att byta kort och välj sen betala.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Robert Kundtjänstrepresentant
  • Jag har drabbats av samma sak, P appen Göteborg kan inte verifiera något av mina tre Visa kort, alla andra parkeringsappar går det utmärkt att lägga in mina kort, fem stycken. Sedan Göteborg la till att köpa Västtrafik via samma app blev det något konstigt, från att varit autodebitering på parkering blev jag tvungen att godkänna varje enskild parkering, det fungerade tidigare och uppdateringen är den senaste, jag har avinstallerat appen, ominstallerat och kollat kollat allt, men Parkering Göteborg har faktiskt gjort det enkelt genom att andra appar nu fungerar på Göteborgs Stads Parkeringar så P appen Göteborg är meningslös att ta upp plats på mobilen. Tråkigt att Göteborg Stad lägger massa utvecklingskostnader på något som inte är granskat fullt ut. Alla har inte samma banker, mobiltelefoner eller betal/kreditkortsutgivare, Enligt Visa så skall företag som använder deras namn se till att deras tjänster fungerar för betalning för alla med kort utfärdat hos Visa. 

    Står att läsa " Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en hållbar och tillgänglig stad för göteborgare och besökare till staden genom att ligga i framkant med utveckling av parkeringslösningar.
    Bengt Cederman
  • Hej Bengt!

    Tack för ditt meddelande.

    Det låter intressant att du har problem med flera olika Visakort.

    Ring oss gärna på 031-774 37 00 på helgfria vardagar mellan 08-16:30 så kan vi titta närmare på vad som inte fungerar för dig om du vill använda vår app Parkering Göteborg i framtiden.

    Önskar dig en fin dag.
    Robert Kundtjänstrepresentant
  • Strular sen igår, kan inte lägga in nytt Visa kort. Läser här fler har samma problem.
    = kass! Blev tvungen ta hjälp V vän för betala platsen. Men även för henne strulade det. Tänk om Gbg kunde låta kortautomaterna finnas i varje område, då slapp vi app-andet för allt!!! 😜
    Ghoshana Lindefeldt
  • Hej Ghoshana!

    Tack för du kontaktar oss!

    Har du säkerställt att du har den senaste versionen av appen? Samt att ditt bankkort är öppet för internetköp?

    Vi har uppmärksammat att många kunder från Nordea har hört av sig beträffande att man inte kunnat lägga in ett nytt betalmedel i appen. Om du är Nordea kund får jag vänligen be er kontakta dem då problemet ligger hos dem.

    Det finns även andra betalalternativ så som sms-parkering .  Vänligen besök flöjande länk: https://www.parkeringgoteborg.se/privat/besoksparkering/betala-parkering/ där hittar du bra information om hur du går tillväga.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag! 

    Benjamin

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.