Till senaste kommentaren

Starta laddning med parkeringstillstånd

Hej
Jag får inte upp Starta laddning underTjänster i menyn. Vi har tillstånd på Lagerströmsplatsen och jag vill bara betala för laddningen.
Hur gör jag för att se mitt tillstånd i parkeringsappen ? Det är samma mejladress inlagd. 

Lena Ericson

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Jag ser att ni har parkeringstillstånd via en företagsprofil, där ni delat ut tillstånden direkt till fordonen/registreringsnummer. För att kunna se tillståndet i appen måste tillståndet istället delas ut till en användare, exempelvis dig själv.
    Detta gör du i Företagsportalen, där du först lägger till dig som användare genom menyvalet "Användare", därefter behöver du godkänna villkor för företagstjänster (instruktioner skickas via mejl). Sedan drar du tillbaka det aktuella tillståndet från fordonet i portalen och delar ut på nytt till dig som användare istället. Då kommer tillståndet synas i appen, du lägger till registreringsnumret på tillståndet via appen och får valet att starta laddning.

    Återkom gärna om du har fler funderingar.
    Önskar dig en fin dag!
    Sandra
  • Tusen tack för snabbt svar. Jag har gjort allt detta nu men var lägger jag till regnummer på Företagsportalen? Eller räcker det att tillståndet är utdelat till mig som användare ? Behöver inte regnummer synas då ?

    Lena Ericson
  • Hej Lena,

    Eftersom du delat ut tillståndet till dig själv så styr du nu vilket registreringsnummer det gäller för genom ditt egna konto i appen Parkering Göteborg! Om du nu går till "Tjänster" i din app, så väljer du fordon på tillståndet först och därefter kan du starta laddningen. Du behöver lägga till fordon på tillståndet genom appen innan du parkerar för att undvika kontrollavgift.

    Önskar dig en fin dag! 

    Sandra
  • Tack, då är det löst. Superbra service från er med så snabba svar.

    ha en fin kväll!
    Lena Ericson
  • Hej Lena,

    Toppen, vad bra! Fint att du är nöjd med vår service.
    Önskar dig en fin helg!
    Sandra
  • Nytt problem i juli 2024.
    Funkar inte!! Vad är problemet??
    Lena Selander
  • Hej Lena!

    Tack för du kontaktar oss.

    Kan du vänligen förtydliga vad som inte funkar?

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag
    Benjamin
  • Hej, jag har inget problem, tror att frågan den här gången kom från Lena Selander, jag heter Ericson och har fått svar på min fråga tidigare 😀
    Lena Ericson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.