Misslyckad debitering

Hej!
Helt plötsligt fungerar inte mitt kort mot er. Jag har kopplat samma kort till andra parkeringsappar och som fungerar.
NÄr jag lägger in kortet på nytt kan det inte verifieras av er trotts bank-id.
Kan jag betala på något annat sätt? Swish?
Robert

Kommentarer

  • Hej Robert,

    Tack för ditt mejl!

    Du behöver ha den senaste versionen av appen för att kunna lägga till betalkort.
    Du kan se om det finns en uppdatering av appen för dig om du går in där du hämtar appar i din telefon och tar fram vår app Parkering Göteborg.

    Kontrollera sedan att ditt kort du vill lägga in är aktiverat, det behöver aktiveras om det är helt nytt innan du kan använda det.
    Kortet behöver också vara öppet för internetköp för att du ska kunna registrera det i appen, det ställer du in under kortets inställningar hos din bank.

    Vi godkänner VISA, Mastercard och American Express.

    För att lägga till kortet i appen, gör såhär:

    1. Tryck på Inställningar
    2. Tryck på Betalmedel och Nytt betalkort
    3. Följ instruktionerna

    Ha en fortsatt bra dag!
    Matilda
  • Hej!
    Jag har den senaste versionen av appen och detta är alltså en befintligt kort som fungerat fram tills nu. Jag ska alltså inte lägga in ett nytt kort utan försökte lägga in samma på nytt.
    Det finns alltså inget alternativ till kortbetalning?
    Robert
  • Hej Robert,

    Okej, jag förstår. Tyvärr finns det inget annat sätt att betala parkeringen än via ett giltigt betalkort registrerat i appen.

    Jag vill dock informera dig om att vi inte tar ut några tilläggsavgifter – parkeringsavgiften förblir densamma, även om den tillfälligt står som obetald i systemet.

    Får jag fråga vilken bank du använder? Vi har nämligen märkt att flera SEB-kunder har upplevt liknande problem.

    Önskar dig en fin dag!
    Matilda
  • Ok.
    Jo men det är ju SEB jag har.
    Robert
  • Hej Robert,

    Okej, då är det troligtvis det som det beror på. Vi har nämligen haft flera SEB-kunder som har rapporterat samma problem. Vi har därför genomfört en felsökning tillsammans med våra betalningsleverantörer, men de har inte kunnat identifiera något fel.

    Vi rekommenderar därför att du kontaktar SEB för att undersöka om de kan se vad problemet beror på.

    Önskar dig en fin dag!
    Matilda
  • Har samma problem
    står att ja ska kontrollera att det finns täckning på kortet.
    Alex
  • Mitt SEB-kort fungerar i alla andra appar. När kommer det fungera med er app?
    Jonas
  • Mitt SEB-kort fungerar i alla andra betalningssammanhang men inte i er app vilket gör den obrukbar. Har Ni kontaktat SEB för att försöka lösa problemet?
    Jonas
  • Hej!

    Vi har undersökt med vår betaltjänstleverantör som hanterar transaktionerna i appen och de kan inte se något fel från vår sida. Vi behöver därför hänvisa er tillbaka till banken där ni har kortet för att undersöka vad som går fel.

    Sandra
  • Bra att man kan använda Easy Park för era parkeringar istället men värdelöst att skulden ligger kvar..
    Robert
  • Hej, banken hävdar att felet ligger hos er. Mitt kort fungerar som sagt på alla andra ställen. 

    Jonas
  • Hej!
    Jag förstår att det är frustrerande. Vi har undersökt med vår betaltjänstlevarantör som inte kan hitta något fel och har därför svårt att hjälpa till vidare. Försök gärna igen om några dagar/en vecka då banken ibland lägger en spärr när man försökt använda kortet till samma transaktion flera gånger. Denna spärr försvinner oftast automatiskt efter några dagar.
    Sandra
  • Nu löste jag problemet. Tog bort kortet från appen och lade sedan upp samma kort på nytt.
    Därefter kunde jag betala.
    Alex
  • Hej,
    Jag upplever samma problem med ICA Banken, vilket tyder på att det snarare handlar om ett systemfel hos er. Jag har även märkt att problemet uppstod i samband med uppdateringar – det verkar som att ert system inte längre kan koppla betalningskortet till banken på rätt sätt.

    Jag försöker nu lägga till kortet igen, men det är en frustrerande upplevelse och fungerar inte särskilt smidigt.

    Skulle ni kunna överväga att erbjuda alternativa betalningsmetoder, som Swish, PayPal eller liknande? Det skulle verkligen underlätta.

    Tack på förhand och trevlig helg!

    Aaron
  • Hej Aaron,
    Jag förstår att det är frustrerande. Vår IT-avdelning har flera gånger undersökt detta, både internt och tillsammans med vår betaltjänstleverantör, utan att hitta något fel hos oss. Det är därför svårt för oss att implementera någon åtgärd. Men vi tar era synpunkter vidare till ansvariga hos oss oavsett.
    Det du kan pröva i första hand är att ta bort kortet och lägga till det igen, eller pröva med ett annat betalkort. Annars kan man vänta några dagar/upp till en vecka då nya försök görs.

    Vi har tyvärr inga planer på att lägga till fler betalningsmetoder i dagsläget, men det utvärderas med jämna mellanrum och kan komma att ändras längre fram. Via denna länk kan du se alla betalningsmetoder som fungerar på våra parkeringsplatser.

    Önskar dig en fin helg!
    Sandra
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.