Misslyckad debitering
Hej!
Helt plötsligt fungerar inte mitt kort mot er. Jag har kopplat samma kort till andra parkeringsappar och som fungerar.
NÄr jag lägger in kortet på nytt kan det inte verifieras av er trotts bank-id.
Kan jag betala på något annat sätt? Swish?
Helt plötsligt fungerar inte mitt kort mot er. Jag har kopplat samma kort till andra parkeringsappar och som fungerar.
NÄr jag lägger in kortet på nytt kan det inte verifieras av er trotts bank-id.
Kan jag betala på något annat sätt? Swish?
Följ inlägget
1
följare
Tack för ditt mejl!
Du behöver ha den senaste versionen av appen för att kunna lägga till betalkort.
Du kan se om det finns en uppdatering av appen för dig om du går in där du hämtar appar i din telefon och tar fram vår app Parkering Göteborg.
Kontrollera sedan att ditt kort du vill lägga in är aktiverat, det behöver aktiveras om det är helt nytt innan du kan använda det.
Kortet behöver också vara öppet för internetköp för att du ska kunna registrera det i appen, det ställer du in under kortets inställningar hos din bank.
Vi godkänner VISA, Mastercard och American Express.
För att lägga till kortet i appen, gör såhär:
1. Tryck på Inställningar
2. Tryck på Betalmedel och Nytt betalkort
3. Följ instruktionerna
Ha en fortsatt bra dag!
Jag har den senaste versionen av appen och detta är alltså en befintligt kort som fungerat fram tills nu. Jag ska alltså inte lägga in ett nytt kort utan försökte lägga in samma på nytt.
Det finns alltså inget alternativ till kortbetalning?
Okej, jag förstår. Tyvärr finns det inget annat sätt att betala parkeringen än via ett giltigt betalkort registrerat i appen.
Jag vill dock informera dig om att vi inte tar ut några tilläggsavgifter – parkeringsavgiften förblir densamma, även om den tillfälligt står som obetald i systemet.
Får jag fråga vilken bank du använder? Vi har nämligen märkt att flera SEB-kunder har upplevt liknande problem.
Önskar dig en fin dag!
Jo men det är ju SEB jag har.
Okej, då är det troligtvis det som det beror på. Vi har nämligen haft flera SEB-kunder som har rapporterat samma problem. Vi har därför genomfört en felsökning tillsammans med våra betalningsleverantörer, men de har inte kunnat identifiera något fel.
Vi rekommenderar därför att du kontaktar SEB för att undersöka om de kan se vad problemet beror på.
Önskar dig en fin dag!