Kom igång med Tjänsteparkering!
För att komma igång med Tjänsteparkering behöver ni först ett konto i vår Företagsportal. Om ni inte redan har ett konto kan ni skapa ett via denna länk.
Steg 1: Lägg till användare i Företagsportalen
De användare som ska ha tillgång till att betala parkeringar i appen med faktura behöver läggas till som användare på ert konto.
- Gå till "Användare" i menyn till vänster.
- Tryck på "Lägg till användare" uppe till höger.
- Lägg till era anställda med personnummer och mailadress.
När du lagt till en användare så skickas ett e-postmeddelande till personen med instruktioner om att godkänna villkor för Parkering Göteborgs företagstjänster, dessa behöver godkännas innan tjänsterna kan börja användas i appen. Om användaren redan har ett befintligt konto hos oss loggar man in med samma konto, även om det är ett konto med en privat mailadress. Användaren behöver ha ett svenskt personnummer, vara folkbokförd i Sverige samt ha ett Mobilt BankID.
Steg 2: Aktivera Tjänsteparkering
- Gå till "Tjänster" i menyn till vänster.
- Tryck på "Aktivera" i botten av rutan gällande Tjänsteparkering.
- Uppdatera hemsidan i webbläsaren.
Steg 3: Skapa en Tjänsteparkeringsgrupp
- Gå till den nya rubriken "Tjänsteparkering" i menyn till vänster.
- Tryck på "Skapa ny grupp" uppe till höger.
- 1. Ge gruppen ett namn.
- 2. Lägg till de användare som ska ha tillgång till tjänsten.
- 3. Ange en fakturareferens vid behov.
- Tryck på "Spara".
Du har nu skapat en Tjänsteparkeringsgrupp!
Användarna som finns i gruppen får upp betalmedel faktura på sitt konto i appen och kan där köpa biljetter med faktura som betalmedel istället för ett vanligt betalkort. Kostnaden faktureras då direkt till företaget. Det kan hända att användaren behöver logga ut från appen och logga in igen för att tjänsten ska uppdateras första gången.
Tips! Det går bra att skapa flera olika grupper, om ni har behov för att särskilja parkeringskostnader på t.ex. arbetslag, avdelningar eller projekt. Varje grupp får en egen faktura med den angivna referensen.
Steg 1: Lägg till användare i Företagsportalen
De användare som ska ha tillgång till att betala parkeringar i appen med faktura behöver läggas till som användare på ert konto.
- Gå till "Användare" i menyn till vänster.
- Tryck på "Lägg till användare" uppe till höger.
- Lägg till era anställda med personnummer och mailadress.
När du lagt till en användare så skickas ett e-postmeddelande till personen med instruktioner om att godkänna villkor för Parkering Göteborgs företagstjänster, dessa behöver godkännas innan tjänsterna kan börja användas i appen. Om användaren redan har ett befintligt konto hos oss loggar man in med samma konto, även om det är ett konto med en privat mailadress. Användaren behöver ha ett svenskt personnummer, vara folkbokförd i Sverige samt ha ett Mobilt BankID.
Steg 2: Aktivera Tjänsteparkering
- Gå till "Tjänster" i menyn till vänster.
- Tryck på "Aktivera" i botten av rutan gällande Tjänsteparkering.
- Uppdatera hemsidan i webbläsaren.
Steg 3: Skapa en Tjänsteparkeringsgrupp
- Gå till den nya rubriken "Tjänsteparkering" i menyn till vänster.
- Tryck på "Skapa ny grupp" uppe till höger.
- 1. Ge gruppen ett namn.
- 2. Lägg till de användare som ska ha tillgång till tjänsten.
- 3. Ange en fakturareferens vid behov.
- Tryck på "Spara".
Du har nu skapat en Tjänsteparkeringsgrupp!
Användarna som finns i gruppen får upp betalmedel faktura på sitt konto i appen och kan där köpa biljetter med faktura som betalmedel istället för ett vanligt betalkort. Kostnaden faktureras då direkt till företaget. Det kan hända att användaren behöver logga ut från appen och logga in igen för att tjänsten ska uppdateras första gången.
Tips! Det går bra att skapa flera olika grupper, om ni har behov för att särskilja parkeringskostnader på t.ex. arbetslag, avdelningar eller projekt. Varje grupp får en egen faktura med den angivna referensen.
Följ inlägget
0
följare
Borttagen kommentar