Hur lägger jag till administratör i Företagsportalen?

En administratör är den som hanterar ert konto på företagsportalen.
Som administratör kan man; dela ut och dra tillbaka tillstånd (och förhyrda platser), ansöka och säga upp tillstånd, aktivera och hantera tilläggstjänster. En administratör använder Bank-ID när hen loggar in på sitt företagskonto. En administratör har behörighet att lägga till fler administratörer, det finns ingen gräns för hur många administratörer ett företag kan ha.

För att lägga till en administratör, gör så här:

På dator, t.ex. en laptop:
  1. Tryck på ditt företagsnamn i övre högra hörnet.
  2. Tryck på Inställningar.
  3. Högst upp på sidan Inställningar, tryck på Lägg till administratör-knappen.
  4. Fyll i Personnummer och E-post adress.
På mobil:
  1. Tryck på meny-ikonen (de tre horisontella strecken i övre högra hörnet).
  2. I menyn som fälls ut, scrolla tills du kommer till inställningar, tryck på Inställningar.
  3. Högst upp på sidan Inställningar, tryck på Lägg till administratör-knappen.
  4. Fyll i Personnummer och E-post adress.
När du lagt till en administratör så skickas ett e-postmeddelande till personen som informerar om att hen har blivit tillagd som administratör. Första gången personen loggar in kommer denne att behöva godkänna Parkering Göteborgs villkor, efter det kan hen administrera ert konto i företagsportalen.

Om ni behöver byta ägare på kontot kan ni mejla oss på kundtjanst@parkeringgoteborg.se och uppge personnummer samt mejladress på personen som ska ta över, så hjälper vi er.
Parkering Göteborg

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.