Hur får jag faktura som betalmedel i appen?
Hej, jag har precis fått företagsparkering från presto AB och har mottagit mail från er där jag ska godkänna villkoren, vilket är gjort.
När jag ska betala med faktura till företaget så kommer endast betalkort på "betalmedel knappen". Hur får jag in företagsfaktura på betalmedel?
Mvh André
När jag ska betala med faktura till företaget så kommer endast betalkort på "betalmedel knappen". Hur får jag in företagsfaktura på betalmedel?
Mvh André
Följ inlägget
2
följare
Säkerställ att du är inloggad på rätt konto. Kopplingen till företaget går på ditt personnummer, inte på mejladress. Den mejladress du angivit här i forumet är inte kopplat till något personnummer, så om du har godkänt villkoren har du gjort det genom ett annat konto. Det är då också det kontot som du behöver vara inloggad med i appen för att se faktura som betalmedel.
Önskar dig en fin dag!
Jag ser att du har godkänt villkoren och därför är inlagd som användare hos företaget, men företaget har inte delat ut någon tjänst till dig. För att du ska kunna betala via faktura i appen behöver du ha tillgång till Tjänsteparkering. Kontakta din administratör som får tilldela dig tjänsten, därefter ska du få upp detta alternativ.
Ha en fin dag!
Jag ser att du har godkänt villkoren för företagstjänster korrekt, men administratören på ditt företag har inte lagt till dig för Tjänsteparkering. Detta behöver administratören göra innan du får tillgång till faktura till företaget som betalmedel i appen.
Den fakturaadressen du har lagt in på ditt konto kommer att användas om du som privatperson köper tjänster från oss, till exempel parkeringstillstånd eller sms-parkering. Jag rekommenderar därför att du tar bort den fakturaadressen från ditt konto. Du kommer ändå kunna betala mot faktura när administratören har lagt in dig för Tjänsteparkering.
Önskar dig en fin dag!