Välkommen till Parkering Göteborgs kundforum!
Här hittar du aktuella och vanliga frågor om din parkering. Du kan också ställa egna frågor till oss.
Om du önskar kontakta oss på annat sätt är du välkommen att chatta med kundservice, ringa 031-7743700 eller skicka ett mejl till kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Vid akut felanmälan ber vi dig ringa till oss på 031-7743700.
Parkering Göteborg - en del av Göteborgs Stad
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en hållbar och tillgänglig stad för göteborgare och besökare till staden genom att ligga i framkant med utveckling av parkeringslösningar. Vi förvaltar parkeringsplatser, äger parkeringshus och erbjuder smarta, trygga, säkra och bekväma lösningar för både privat- och företagskunder.
Parkering Göteborg är varumärket som möter den parkerande kunden och vår målsättning är att skapa parkeringslösningar som hjälper kunderna att hitta flytet i sin vardag.
Det framgår inte i ditt inlägg vad för gul lapp du fått, du kan antingen få en kontrollavgift eller en parkeringsanmärkning.
Högst upp på lappen ska det stå om det är en kontrollavgift från Göteborgs Stads Parkering AB eller en parkeringsanmärkning från Göteborg Stad Trafikkontoret.
Jag skriver gärna med vad som gäller respektive lapp.
Om du har fått en kontrollavgift kan du göra en invändan via ett formulär på vår hemsida.
Tänk på att inte betala kontrollavgiften när du gör en invändan.
Betalningen kommer att pausas tills du får ett beslut från våra handläggare.
Om du fått en parkeringsanmärkning behöver man alltid betala anmärkningen först till Transportstyrelsen, sedan kan du bestrida parkeringsanmärkningen till Polisen via deras hemsida.
Hoppas detta gav svar på din fundering.
Önskar dig en fortsatt fin dag!