Välkommen till Parkering Göteborgs kundforum!
Här hittar du vanliga frågor och svar om parkering, och du kan även ställa egna frågor.
Behöver du kontakta oss direkt? Chatta med kundservice, ring 031-774 37 00 eller mejla kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Vid akuta fel, ring 031-774 37 00.
En del av Göteborgs Stad
Göteborgs Stads Parkering ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att göra vår stad mer tillgänglig och hållbar för alla som bor här och besöker oss.
Besöksparkering
När du startar en parkering i appen börjar du med att söka fram en platskod. Efter det dyker information om parkeringen upp och du ser 3 rutor med olika val. Den till vänster visar ditt betalmedel och inlagda kort. Symbolen till i mitten visar fordon. För att byta fordon att parkera med klickar du på symbolen och sedan klickar du igen på det fordon som du ska parkera med. Symbolen till vänster visar elladdning, som du använder om du ska ladda bilen.
Tillståndsparkering
Om du har ett parkeringstillstånd hos oss går du istället in på Tjänster och Parkeringstillstånd i menyraden längst ner. Där ser du vilket fordon du har aktivt på tillståndet och kan klicka för att byta till ett annat fordon.
Ha en fin dag!
Testa att först lägga till fordonets registreringsnummer genom att klicka på Inställningar i menyraden längst ner. Därefter klickar du på Fordon och lägger till Nytt fordon.
Om du nu går till Tjänster och Parkeringstillstånd i menyraden längst ner så ska det förhoppningsvis vara möjligt att byta fordon i parkeringstillståndet.
Hör av dig om du har några övriga frågor!
Önskar dig en fin måndag!