Betalning

Hej ,
Jag hade ett betalkort inlagt i appen som är utbytt och nu när jag ska lägga till ett nytt kort så går det inte att lägga till det då det säger att det är nån hög risk som gör att det blir fel , jag har även en biljett som ligger som inte blivit betald , hur gör jag för att få in ett nytt kort i appen då?
Daniel Fyhr

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    Tack för du kontaktar oss.

    Du behöver ha den senaste versionen av appen för att kunna lägga till betalkort. Du kan se om det finns en uppdatering av appen för dig om du går in där du hämtar appar i din telefon och tar fram vår app Parkering Göteborg.

    Kontrollera sedan att ditt kort du vill lägga in är aktiverat, det behöver aktiveras om det är helt nytt innan du kan använda det. Kortet behöver också vara öppet för internetköp för att du ska kunna registrera det i appen, det ställer du in under kortets inställningar hos din bank.

    Vi godkänner VISA, Mastercard och American Express.

    För att lägga till kortet i appen, gör såhär:
    Tryck på Inställningar, sedan på Betalmedel och på Nytt betalkort. Följ därefter instruktionerna i appen.

    När det nya kortet är tillagt kan du sedan betala parkeringen under fliken "biljetter".

    Önskar dig en  fortsatt trevlig dag!
    Benjamin
  • Har gjort allt detta som du skriver ovan, men kan inte lägga till mitt nya kort och har ocks en räkning som jag vill betala. Allt är uppdaterat. Bank ID är testat,  det fungerar. Har prövat allt, även installerat om appen, stängt av telefonen osv. Inget fungerar. Ska man behöva beställa en bankdosa?
    Joel
  • Hej Daniel

    Efter att du har lagt in dina kortuppgifter i appen Parkering Göteborg kan du testa att öppna ditt Mobila Bank-ID separat. Det innebär att du minimerar vår app och öppnar ditt Mobila Bank-ID själv. Ibland fungerar det bättre för att de två tjänsterna ska få kontakt. Om du får alternativet "Öppna BankID i annan enhet" välj det alternativet i så fall, men du ska ändå öppna BankID som du har i din mobil för att signera.

    Om ditt bankkort är utfärdat av Nordea kan det vara orsaken till att du upplever problem med att spara kortet i appen, då flera kunder har rapporterat liknande problem. Felsökning pågår, men vi har tyvärr ingen prognos för när problemet kan vara löst.

    Gällande den obetalda avgiften behöver du inte oroa dig. Inga extra avgifter kommer att tillkomma, och ärendet kommer inte att skickas till inkasso.

    Hoppas detta löser problemet.

    Önskar dig en bra dag!
    Karina Kundtjänstrepresentant

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.