Välkommen till Parkering Göteborgs kundforum!
Här hittar du aktuella och vanliga frågor om din parkering. Du kan också ställa egna frågor till oss.
Om du önskar kontakta oss på annat sätt är du välkommen att chatta med kundservice, ringa 031-7743700 eller skicka ett mejl till kundtjanst@parkeringgoteborg.se.
Vid akut felanmälan ber vi dig ringa till oss på 031-7743700.
Parkering Göteborg - en del av Göteborgs Stad
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en hållbar och tillgänglig stad för göteborgare och besökare till staden genom att ligga i framkant med utveckling av parkeringslösningar. Vi förvaltar parkeringsplatser, äger parkeringshus och erbjuder smarta, trygga, säkra och bekväma lösningar för både privat- och företagskunder.
Parkering Göteborg är varumärket som möter den parkerande kunden och vår målsättning är att skapa parkeringslösningar som hjälper kunderna att hitta flytet i sin vardag.
Tack för du kontaktar oss.
Om du har obetalda parkeringar hos oss, vänligen kontrollera i appen så att ditt kortnummer och kortets utgångsdatum stämmer överens med ditt aktuella kort. I appen under fliken inställningar kan du registrera ett nytt kort.
Kontrollera att kortet är aktivt och öppet för internetköp innan du börjar registreringen.
Efter det gör du följande för att se dina obetalda parkeringar och betalar dem:
1. Under fliken Biljetter hittar du de parkeringar som är obetalda.
2. Tryck på det gula fältet för att se dina obetalda parkeringar
3. Markera parkeringen för att byta kort och välj sen betala.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Har både öppet kort för internetbet. samt öppnade
även upp för utlandsbet. Ändå finkar inte betalning
2 av 3ggr. Hur vet jag att jag inte får böter, går ändå parkering igenom som det ser ut att visa från början? Hur löser vi betalningen? Pengar finns på kortet samt är giltigt o verkar ju funkat m 1:a av 3 betalningar idag.
Tack för ditt meddelande.
Det var ett tekniskt problem 2024-09-01 mellan 13-18 men det är åtgärdat och jag kan se att du inte har något obetalt hos oss nu.
Ber om ursäkt för eventuell oro problemet skapade.
Önskar dig en fin dag.