Betalat till fel mottagare
Hei,
Jeg fikk en parkeringsanmärkning i april 2022 efter å ha stått felparkerad i Gøteborg med norsk bil. Det stod Gøteborgs stad på anmärkningen, men nu har jag fått et brev från Er om at jag skulde betalat til Transportstyrelsen og at ni ber om kontonummer för att återbetala mig.
Jeg fikk en parkeringsanmärkning i april 2022 efter å ha stått felparkerad i Gøteborg med norsk bil. Det stod Gøteborgs stad på anmärkningen, men nu har jag fått et brev från Er om at jag skulde betalat til Transportstyrelsen og at ni ber om kontonummer för att återbetala mig.
Följ inlägget
1
följare
Beroende på om man parkerar på gatumark eller tomtmark gäller olika lagar och därför utfärdas olika parkeringsböter. På gatumark får man en parkeringsanmärkning som ska betalas till Transportstyrelsen, och på tomtmark får man en kontrollavgift som ska betalas till respektive aktör. I det fall du har betalat till oss gällande en parkeringsanmärkning kan vi se på OCR-numret att betalningen skulle till Transportstyrelsen. Vi kan inte göra betalningen i ditt ställe, och behöver därför återbetala beloppet till dig så att du kan betala in till rätt mottagare. Du kan maila till kundtjanst@parkeringgoteborg.se och uppge ditt IBAN och BIC/SWIFT så gör vi återbetalningen så snart vi kan.
Önskar dig en fin dag!
Hej san
Jag betalade fel parkering
Fast jag inte parkerade där
Om du har betalat med vår app Parkering Göteborg så gör du gör enkelt en reklamation för en parkering direkt i appen om något har blivit fel.
Gör såhär:
1. Tryck på Hjälp (längst ner till höger i appen).
2. Tryck på Reklamera
3. Läs informationen
4. Tryck på Jag vill reklamera
Välj sen den parkering du vill reklamera och följ anvisningarna i appen.
Om din reklamation godkänns så sätts pengarna in på det kort du använder i appen inom en arbetsvecka.
Via appen kan du reklamera dina senaste 10 parkeringar från de senaste tre månaderna, vi godkänner inte reklamationer på parkeringar som är äldre än tre månader enligt våra allmänna avtalsvillkor.
Är parkeringen inte en av dina 10 senaste, vänligen kontakta oss igen.
Önskar dig en fortsatt fin dag!